Skolens logo og teksten Ramløse Skole og Børnehus

Vuggestue

Vuggestuen

Vuggestuen er stedet, hvor grundstenen i barnets institutionsliv lægges. Hverdagen er præget af omsorg, tryghed og forudsigelighed som er med til at opbygge barnets selvværd, selvtillid og robusthed. Med bl.a. sang, rytmik, bevægelse og udeliv får husets yngste en varieret hverdag med oplevelser, smil og grin. Vi prioritere at komme lidt ud af huset flere gange om ugen. Det kan være små gåture eller en tur i gymnastiksalen. Det kan også være en tur ud i det blå med vores Christania-cykler.

Vuggestuen deler hus med vores børnehave og stuerne omkranser vores store køkken. I det daglige åbner det dørene og er med til at skabe sammenhæng, samarbejde og en overgang der bliver så let som mulig.

Det gør vi med en række besøg på stuerne og legepladsen for at opbygge kendskabet til børn og voksne. Noget der kun er blevet nemmere da vi er så tæt på hinanden. Derudover afholder vi overleveringsamtale før skiftet og tilbyder 3 mdr. samtale efter opstart.

Vuggestuen består af Troldestuen og Krudtuglestuen, der fra August 2020 rummer op til ca. 15 børn.

I vuggestuen er der ca. 4 pædagoger og 4 medhjælpere, til at skabe en tryg dag med kreative aktiviteter, rytmik, bevægelse m.m.